
INCHIDEREA EXERCITIULUI FINANCIAR 2023
Tematica:
NOUTATI CONTABILE-2024, NOUTATI ÎN INTOCMIREA SITUATIILOR FINANCIARE ANUALE
1.Prezentarea unor elemente de analiza si rationament profesional cu privire la indeplinirea cerintelor legate de organizarea si conducerea contabilitatii in institutiile publice in vederea aplicarii prevederilor legale;
-întocmirea documentelor contabile;
-organizarea circuitului intern al documentelor, influența docmentelor electronice asupra acestuia;
– stocarea/arhivarea documentelor financiar-contabile;
– legatura dintre document, operațiune economică, înregistrarea în contabilitate;
– puncte de pornire în determinarea naturii operațiunilor economice, influența raționamentului profesional;
– situații economice identice tratamente contabile diferite?
(particularității determinate de sectorul și sursa de finanțare etc.)
– tipul soldului contului corespunde funcțiunii acestuia?
– corelarea datelor din diferitele tipuri de balanțe:
analitică-sintetică, sintetica –de verificare (deschisă/închisă) etc.
- Legislatia in domeniul contabilitatii institutiilor publice. Analiza respectarii structurii conturilor in raport cu prevederile legale. Influența asupra intocmirii corecte a formularelor si a depunerii acestora in Sistemul National de Raportare;
– corelarea dintre structura conturilor contabile și exportul datelor corect în formularele corespunzătoare;
– o structura de cont incorectă poate determina generarea unui formular incorect? etc;
– categorii de mesaje aferente formularelor;
▪ Particularitati privind completarea si depunerea formularelor din sfera raportarii situatiilor financiare ale institutiilor publice in Sistemul National de Raportare
-armonizarea nevoilor proprii de raportare cu cele ale leguitorului
Lucrari premergatoare intocmirii acestora – aspecte speciale referitoare la raportarea inchiderii conturilor de venituri si cheltuieli bugetare, de disponibil, stabilirea rezultatului executiei bugetare;
-unificarea și armonizarea datelor aferente diferitelor module de raportare;
-verificarea raportării corecte și în întregime a activității instituției publice;
▪ Corectarea erorilor depistate
▪ Impactul prevederilor unor acte normative. Modificările si completarile aduse legislatiei in domeniul contabilitatii institutiilor publice
▪ Evaluarea in vederea intocmirii situatiilor financiare
-cum se procedează?;
-cum se contabilizează?;
▪ Reevaluarea activelor fixe. Aplicatii practice privind înregistrarea rezultatelor reevaluarii efectuate pe baza indicilor de preț sau de către evaluatori autorizați. (Care sunt rezultatele revaluăriilor efectuate, cum se contabilizează rezultate reevaluărilor și raportarea acestora în situatiile financiare);
▪ Angajarea cheltuielilor pentru actiuni multianuale
▪ Alte aplicatii practice, studii de caz, discutii si teme la cererea participantilor.